Nr 20/2024 Promocja dizajnu
Publikacja 29.04.2024

2 Fenomen Eindhoven. Historia i rozwój Dutch Design Week

Dutch Design Week stanowi fenomen wśród europejskich festiwali projektowych. Prezentuje prace, które stanowią próbę zmierzenia się z fundamentalnymi problemami współczesnego świata. Projekty prezentowane na festiwalu balansują na granicy świata artystycznego, technologicznego i dizajnu, często wymykając się prostym klasyfikacjom.

czytaj artykuł
Nr 20/2024 Promocja dizajnu
Publikacja 29.04.2024

3 Dizajn w muzeum

Planowany oddział Muzeum Narodowego w Krakowie w dawnym hotelu Cracovia ma być pierwszym w Polsce odrębnym budynkiem muzealnym poświęconym dwóm dziedzinom do tej pory w marginalny sposób obecnym w polskim muzealnictwie: architekturze i dizajnowi. W obu tych dyscyplinach Polska może poszczycić się zarówno wybitnymi osiągnięciami w przeszłości, jak i dynamicznym rozwojem dzisiaj, a powołanie nowego oddziału muzeum potwierdzi ich znaczenie dla kanonu kultury polskiej.

czytaj artykuł
Nr 20/2024 Promocja dizajnu
Publikacja 29.04.2024

5 Projektowe laboratorium, czyli programy wsparcia dla biznesu oparte na dizajnie

Małe i średnie przedsiębiorstwa to zarówno w Europie, jak i w Polsce zdecydowana większość, bo aż 99,8% wszystkich firm. Wyzwania, z którymi się mierzą, powinny być dobrze znane projektantom. Programy wsparcia dla takich przedsiębiorców obejmują działania nastawione na łączenie świata dizajnu i biznesu, od którego jako projektantki i projektanci możemy się sporo nauczyć.

czytaj artykuł
Nr 20/2024 Promocja dizajnu
Publikacja 29.04.2024

6 Promowanie przez pisanie. Rola publikacji i krytyki w kształtowaniu projektowania graficznego

Zagadnienie promocji dizajnu łączy się bezpośrednio z teorią i krytyką projektowania, dzięki którym gromadzona jest wiedza, ustalane są kryteria oceny dokonań, powstają mody, a nawet tworzą się mity i rozwijają kariery celebrytów.

czytaj artykuł
Nr 20/2024 Promocja dizajnu
Publikacja 29.04.2024

4 Między światowością a lokalnością. Dylematy promowania polskiego dizajnu na przykładzie Zamku Cieszyn

Zamek Cieszyn od początku istnienia przyciągał, bo był instytucją innowacyjną, otwartą i gościnną, nastawioną bardziej na partnerstwo niż konkurowanie. Odkąd zaczął działalność, włączał się w istniejące sieci współpracy i pomagał budować nowe struktury, które sprzyjały promocji polskiego dizajnu za granicą.

czytaj artykuł