Projektowanie ekranowe stało się filarem komunikacji wizualnej, a kultura wytwarzania obrazów technicznych jawi się jako najważniejsze narzędzie informacyjno-badawcze we wszystkich dziedzinach ludzkiej aktywności. Komunikacja wizualna już dawno zmieniła język, opierając przekaz na ruchomym obrazie. Ekran stał się najpopularniejszym medium komunikacji XXI wieku. Widzenie staje się wielopłaszczyznową pętlą informacji zwrotnych, a postrzeganie sposobem działania. Kontakt z obrazami technicznymi – polegający na tworzeniu, oglądaniu i komentowaniu tychże – staje się nowym rytuałem. Przegapiliśmy moment wejścia w erę kultury ekranowej, która nie tylko zdominowała dostęp i dystrybucję informacji, ale też stworzyła nowe kody, wartości i normy, nierzadko pogłębiając istniejące stereotypy.
Nr 9/2021 Projektowanie kultury
4 Kultura ekranowa. O strategiach projektowych kolektywu panGenerator
Nr 9/2021 Projektowanie kultury
Biblioteka
Publikacja 15.07.2021
-
Wstęp
-
Rzeczy i ich biografie w scenariuszach zmiany społecznej
-
Narracja wpasowana w przestrzeń, czyli czym jest projektowanie wystaw
-
Dizajn poznański. Odsłona czasów PRL-u
-
Kultura ekranowa. O strategiach projektowych kolektywu panGenerator
-
Autor robi szpagat
-
Kultura, polityka i pieniądze. Projektowanie dla sektora kultury*
Artysta wideo, motion dizajner, fotograf, VJ. Jest z wykształcenia teatrologiem, ukończył Uniwersytet Jagielloński. Pracuje na Wydziale Form Przemysłowych krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. W 2018 roku złożył pod kierunkiem prof. Ireneusza Olszewskiego na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu pracę doktorską o wielkoformatowych projekcjach wideo. W pracy artystycznej zajmuje się tworzeniem multimediów do spektakli teatralnych i operowych. Przygotowuje również wizualizacje muzyczne oraz oprawy koncertów.