I etap konkursu rozstrzygnięty

Na konkurs, zorganizowany przez Muzeum Getta Warszawskiego Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej , wpłynęło 216 zgłoszeń z całego świata, w tym z: Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Portugalii, Irlandii, Chorwacji, Bośni i Hercegowiny, Izraela a także z Iranu, Libanu, Australii, Brazylii oraz z Indii.

W pierwszym etapie jury złożone z ekspertów STGU i pracowników Muzeum Getta Warszawskiego przyjrzało się dorobkowi uczestników konkursu. Zaprezentowane prace były na najwyższym poziomie. Jurorzy zwracali szczególną uwagę na projekty identyfikacji dla instytucji kultury, ich formę oraz sposób realizacji. Do drugiego etapu zakwalifikowano 6 zgłoszeń: trzy z Polski i trzy zagraniczne.

Litewskie studio DADADA  powstało w 2006 roku. Specjalizuje się w budowaniu marki i projektowaniu identyfikacji wizualnej. W dorobku ma także, m. in.: aranżację wystawy dla Litewskiego Muzeum Morskiego w Kłajpedzie.

Studio Little Greta  powstało w 2005 roku w Czechach. Dziś jest międzynarodową agencją z siedzibami w Londynie i Pradze. W swoim dorobku ma projekty dla Muzeum Literatury oraz prace na rzecz wystawy poświęconej czeskiemu przemysłowcowi i wizjonerowi Tomasowi Bat’cie.

Francesco Ciampa  – wolny strzelec na rynku grafiki – mieszka w Rzymie. Projektuje wizualizacje marek, jest także autorem ilustracji będących komentarzem otaczającej rzeczywistości. Jak podkreśla, zależy mu aby tematy ujęte przez niego dziś były nośnikiem  historii dla przyszłych pokoleń.

Polskie studio The Codeine  zostało założone w 2013 roku przez projektanta Grzegorza Łotysza i programistów Szymona Karpińskiego oraz Karola Kasprzaka. Światową rozpoznawalność zyskało dzięki realizacjom w technologii blockchain. Studio ma na swoim koncie m.in.: nagrodę Polish Graphic Design Awards 2019.

Agencja designu i marketingu Futu  działa od 15 lat. Odpowiedzialna jest m.in. za takie projekty jak logo Niepodległa, SIW Muzeum Historii Polski czy Muzeum Wojska Polskiego. Futu tworzy strategie, projektuje marki, buduje ich historie i komunikację.

Studio Redkroft  tworzy brandingi oraz identyfikacje wizualne od 2004 roku. W konkursie Design for Business 2012 na podium znalazło się pięć projektów tej grupy. Ostatnio stworzyli m.in.: identyfikację dla Muzeum Kinematografii w Łodzi.  

Prace finałowe oceni kapituła konkursu w składzie:  Małgorzata Naimska – wice dyrektor Biura Kultury Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy; Barbara Schabowska – dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza; izraelski artysta designer Philippe Boulakia z Bezalel Academy of Arts and Design w Jerozolimie; prof. Sławomir Kosmynka z Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi i Albert Stankowski – dyrektor Muzeum Getta Warszawskiego.

W II etapie wybrane studia / projektanci zostaną poproszeni o przygotowanie logotypu i materiałów dodatkowych. Na ich podstawie wybrana zostanie identyfikacja dla Muzeum Getta Warszawskiego.

Posiedzenie jury zaplanowane zostało na 20 listopada. Wyniki powinniśmy poznać na najpóźniej na początku grudnia, zostaną zaprezentowane podczas konferencji prasowej.

Wiosną 2020 roku wszystkie finałowe prace zostaną zaprezentowane na wystawie plenerowej przygotowanej przez organizatorów konkursu.

czytaj także:

Redakcja Krótkich Form

Konkurs na znak graficzny Tragedii Górnośląskiej 1945 roku

  • # Komunikacja_wizualna
  • # Konkursy
  • # Zaproszenia
Termin nadsyłania prac mija 25 października 2024 roku.