Niniejszy tekst dotyczy możliwości prowadzenia badań nad modą w taki sposób, by ująć to wielowymiarowe zjawisko jak najpełniej. Do tej pory jedną z dziedzin, przez której pryzmat najczęściej przyglądano się modzie, była sztuka, co jednocześnie traktowane było jako szansa na emancypację mody i jej zaistnienie w muzealnych galeriach. Autor wskazuje problemy związane z takim sposobem myślenia i proponuje, by ubiór uwzględniać przede wszystkim w kategoriach designu, nie sztuki. Jednocześnie analizuje problemy, jakie pojawiają się przy tak sformułowanej metodologii badań mody.
Nr 23/2024 Opowiadanie o polskim designie
4 W poszukiwaniu sposobu na modę
Nr 23/2024 Opowiadanie o polskim designie
Biblioteka
Publikacja 30.12.2024
-
Wstęp 23
-
Lśniąca nowoczesność w ruchu. Projekt skutera Osa, relaks i konsumpcja w długich latach 60.
-
Życie rzeczy i życie z rzeczami. Jak badać urządzanie mieszkań w PRL-u?
-
Polski design w obliczu zmiany paradygmatu
-
W poszukiwaniu sposobu na modę
-
Razem, nie osobno, czyli o zawodowych małżeńskich kooperacjach. Casus projektantów szkła i ceramiki użytkowej lat 60. XX wieku
-
Totalność Cepelii
Kustosz dyplomowany, kurator wystaw, wykładowca School of Form Uniwersytetu SWPS. Autor książek: Paryż to za mało. Opowieści o francuskiej modzie, sztuce i muzeach (2024), Francja elegancja. Z historii haute couture (2016). Beneficjent programu Kultura Polska na Świecie Instytutu Adama Mickiewicza (2019), stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2018) oraz The Getty Foundation International Fellowship Program (2015).