Artykuł analizuje unikatowy charakter festiwalu Dutch Design Week (DDW) w Eindhoven, podkreślając jego znaczenie jako wydarzenia prezentującego eksperymentalne i krytyczne podejście do projektowania. Praca przedstawia przemianę Eindhoven z przemysłowego miasta w centrum innowacji i dizajnu, zwracając uwagę na kluczowe wydarzenia i osoby mające wpływ na rozwój festiwalu. Na podstawie wywiadów swobodnych z pięcioma zróżnicowanymi odbiorcami wydarzenia oraz analizy dostępnych raportów artykuł ukazuje profil i motywacje uczestników, podkreślając społeczny i kulturowy wpływ festiwalu na środowisko projektowe i społeczność lokalną. Dodatkowo tekst rzuca światło na problemy i wyzwania, przed którymi stał i nadal stoi festiwal, wskazując na przeszkody w jego dalszym rozwoju oraz na sposoby, w jakie organizatorzy i uczestnicy starają się te wyzwania podejmować, aby kontynuować jego misję wspierania innowacji i międzynarodowego kreatywnego dialogu.
Nr 20/2024 Promocja dizajnu
2 Fenomen Eindhoven. Historia i rozwój Dutch Design Week
Nr 20/2024 Promocja dizajnu
Biblioteka
Publikacja 29.04.2024
-
Wstęp
-
Dizajn dla wszystkich. Subiektywnie o wystawach projektowania
-
Fenomen Eindhoven. Historia i rozwój Dutch Design Week
-
Dizajn w muzeum
-
Między światowością a lokalnością. Dylematy promowania polskiego dizajnu na przykładzie Zamku Cieszyn
-
Projektowe laboratorium, czyli programy wsparcia dla biznesu oparte na dizajnie
-
Promowanie przez pisanie. Rola publikacji i krytyki w kształtowaniu projektowania graficznego
-
Wygrałem, zdobyłem, zapłaciłem…
Absolwentka Wydziału Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. Od ukończenia studiów w 2019 roku kontynuuje pracę na macierzystej uczelni, gdzie pełni funkcję asystentki w Pracowni Projektowania Ergonomicznego. Jej edukacja obejmowała także studia na Wydziale Wzornictwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych oraz na kierunku Collaborative and Industrial Design w Aalto University w Helsinkach. Specjalizuje się w projektowaniu produktów, a szczególny nacisk kładzie na empatyczne podejście do użytkownika. Jej zainteresowania koncentrują się wokół ergonomii, projektowania społecznego oraz tworzenia rozwiązań projektowych z myślą o potrzebach kobiet.