Nr 21/2024 Emocje i projektowanie
Biblioteka
Krótkie Formy
Wiedzieć od czego się odbijamy. Działania artystyczne i zrównoważony rozwój
Spotykamy się na Tokijskim Narodowym Uniwersytecie Sztuki (GEIDAI) tuż przed twoim wykładem, dotyczącym realizacji poprzez działania artstyczno-badawcze celów zrównoważonego rozwoju, które w bezpośredni sposób dotyczą funkcjonowania osób seniorskich.Wspólne (i indywidualne) eksploracje muzyczne – Soundset
Soundset – projekt dyplomowy Anny Dudziak z 2023 roku – jest zestawem obiektów instrumentalnych do prowadzenia eksperymentów dźwiękowych i jam session, a także wspierania wspieraniu relacji międzyludzkich.Tired – audiowizualny projekt Olgi Tkachenko
Za pomocą metaforycznych postaci tej opowieści Olga Tkachenko chciała przekazać stany i uczucia, jakich doświadcza człowiek w czasie depresji i wychodzenia z niej. Inspiracją dla większości obrazów wizualnych były wątki polskich plakatów teatralnych i filmowych z lat 80. XX wieku.Co brzęczy w ceramice z DDW 2022
Skala Dutch Design Week, corocznego holenderskiego święta szeroko pojętego projektowania, jest ogromna. Na nieco ponad tydzień Eindhoven zamienia się w miasto-wystawę, oferując odwiedzającym mnóstwo inspiracji z różnych dziedzin naszego życia. Choć prezentowane w tym roku na licznych ekspozycjach przykłady nie są pozbawione przyjemnej estetyki czy brawurowych nowinek technologicznych, to jednak wiodące w projektach stają się wątki spekulatywne, krytyczne, te, które zmuszając do refleksji, wpływają bezpośrednio na nasze wybory, zachowania i sposób myślenia.Czy możemy zaprojektować nowy zmysł?
Czy projektowanie własnych ciał albo ingerencja w nie, by odczuwać świat na inny sposób niż dotychczas to kolejny krok ewolucji, który zmieni się w coś powszechnego?Projektowanie w dobie sztucznej inteligencji
Chyba każdy, kto spędził niedawno choć trochę czasu w mediach społecznościowych zauważył lawinowo rosnące zainteresowanie „sztuczną inteligencją”. Do rąk użytkowników trafiły proste, niewymagające żadnej wiedzy programistycznej narzędzia pozwalające uzyskać naprawdę imponujące rezultaty. Wywołało to niemałe poruszenie w branży kreatywnej, słychać zarówno pełne trwogi głosy wieszczące nadchodzący kryzys na rynku pracy, jak i pełne entuzjazmu komentarze twierdzące, że sztuczna inteligencja będzie tylko kolejnym narzędziem w rękach twórców. Jednak znając życie prawda leży gdzieś pośrodku.Protest Cookbook
Połączenie protestu i książki kucharskiej jest wynikiem eksperymentu projektowego, którego punktem wyjścia było pytanie o istotę i możliwe formy kolektywnego protestowania w obliczu post-pandemicznej rzeczywistości.GLITCH. TRUE (LOVE) PORCELAIN LASTS FOREVER
Po sukcesie manifestu GLITCH. FUCK THE PORCELAIN na Targach Rzeczy Ładnych przed nami druga odsłona prac kolektywu Glitch Lab. Wystawa, to odważna parafraza powiedzenia TRUE LOVE LASTS FOREVER*, w którym słowo LOVE manifestacyjnie zastąpiono słowem PORCELAIN.Pamiątki Epoki Plastiku
Statystyczny obywatel Unii Europejskiej zużywa aż 200 torebek foliowych rocznie. To łącznie aż 4 kg tworzywa sztucznego! Polak prawie dwukrotnie bije ten rekord, marnując aż 360 woreczków, czyli ponad 7 kg plastiku. Jedna torebka, której używasz na zakupy to 20 g. Ile może ważyć Twoja odpowiedzialność?Domniemane aspekty nieświadomości
Projekt wynikł z rozważań wokół działań twórczych wykorzystujących losowość. Od technik plastycznych dopuszczających przypadek, przez sztukę tworzoną pod wpływem substancji psychoaktywnych, glitch i muzykę stochastyczną, aż po sieci neuronowe generujące obrazy, muzykę i teksty.
wczytaj więcej