Nr 23/2024 Opowiadanie o polskim designie
Biblioteka-
Wstęp 23
-
Lśniąca nowoczesność w ruchu. Projekt skutera Osa, relaks i konsumpcja w długich latach 60.
-
Życie rzeczy i życie z rzeczami. Jak badać urządzanie mieszkań w PRL-u?
-
Polski design w obliczu zmiany paradygmatu
-
W poszukiwaniu sposobu na modę
-
Razem, nie osobno, czyli o zawodowych małżeńskich kooperacjach. Casus projektantów szkła i ceramiki użytkowej lat 60. XX wieku
-
Totalność Cepelii
Krótkie Formy
Experience Awards – wyjątkowy konkurs dla projektantów UX/UI/SD
Za organizacją EXAW stoi ta sama ekipa, która już od 13 lat organizuje największe wydarzenie w branży User Experience w Polsce czyli UX Poland. Możecie więc być pewni, że poprzeczka EXAW ustawiona jest wysoko!Elementarz UX 2020
Elementarz UX to propozycja dla wszystkich, którzy szukają nowych narzędzi do pracy lub chcą się przebranżowić na UXDobre doświadczenie to dostępne doświadczenie
Praktycznie za każdym razem, gdy rozpoczynam nowy projekt kliencki, jestem zdumiona, jak problem dostępności produktów cyfrowych jest marginalizowany. Dizajnerzy często dostają zawrotów głowy na samą myśl o tym, że produkt, który projektują (strona internetowa czy aplikacja mobilna), ma spełniać standardy dostępności.The Webby Award 2020 dla Huncwota!
Warszawskie studio Huncwot dostało prestiżową międzynarodową nagrodę The Webby Award w kategorii Cultural Institutions za projekt Harvard Film Archive.Badania w projektowaniu User Experience
Rozmowa z Igą Mościchowską, specjalistką z dziedziny projektowania interakcji. Działa na wielu polach w branży User Experience. Jest doświadczonym projektantem, badaczem, mentorem. Współpracowała z eBay, Tauron, KGHM i WSiP. Jest współautorką książki ,,Badania jako podstawa projektowania user experience”, prowadzi szkolenia, konferencje, jest opiekunem merytorycznym studiów User Experience & Product Design na AGH oraz mentorem Google’a. Jest również autorką kanwy — narzędzia do planowania badań, które pomaga w dobraniu odpowiednich metod badawczych do danego projektu podczas warsztatu przeprowadzanego z całym zespołem projektowym.Czym według Igi jest User Experience?
Design for the future we want. WUD Kraków 2019
Temat przyszłości został potraktowany szeroko. Był obecny już na etapie zapisów na wydarzenie. Potencjalni uczestnicy mieli za zadanie opisać w jaki sposób, ich zdaniem, będzie wyglądać zawód UX designera, researchera, developera za 25 lat. Ci, którzy zostali zakwalifikowani do udziału w wydarzeniu, przekonali się, że do tematu przyszłości odnosiły się nie tylko wystąpienia prelegentów, ale i gadżety konferencyjne, czy podejście do cateringu.Przyszłość projektowania user experience
Ostatnie kilka lat w branży projektowania doświadczenia użytkownika upłynęło głównie pod hasłem dwóch pozornie przeciwstawnych trendów. Z jednej strony możemy spotkać się z coraz węższą specjalizacją, z czym wiąże się ciągły chaos w nazwach stanowisk osób pracujących na tym polu.Barcampy ratują dekadentów: relacja z UXCamp Europe 2019
Od kilku lat trwa moda na wydarzenia związane z dizajnem i branżą projektową. Popularności nie zawsze towarzyszy jakość. Często ich jedyną zaletą jest stworzenie warunków do spotkania towarzyskiego. Wtedy pojawia się rozterka – może lepiej po prostu skoczyć do knajpy? Już nieaktualna, bo nadszedł czas barcampów.Na styku ID & UX
Jeszcze trzydzieści lat temu świat projektowania był dużo prostszy. ID w dużej części stanowił jedną dominującą gałąź projektowania. Żeby produkt odniósł sukces na rynku, musiał być ładniejszy, trwalszy, bardziej pomysłowy i bardziej funkcjonalny niż produkty konkurencji. Odnosi się to głównie do sprzętów elektronicznych, ale również mebli czy akcesoriów.
wczytaj więcej